Saturday, November 7, 2009

Black Devil | Rokok Baru

Semuanya hitam. Nanti paru-paru pun sekali ikut hitam.


Pagi tadi Budak Kelantan beli rokok baru. Dia tertarik dengan nama dan bungkusan rokok itu. Apa yang ingin saya perkatakan di sini ialah, bagaimana Belanda berjaya dalam menarik golongan muda mencuba rokok mereka.

Bukan itu sahaja, perisa rokok itu terdapat dalam 3 perisa:-
  • Vanilla (yang di beli Budak Kelantan)
  • Ros
  • Chocolate
Komen si Budak Kelantan, rasa rokok itu tidak seberat mana. Ia ringan. Rasa Vanilla yang dijanjikan juga tiada. Tetapi hanyalah baunya sahaja.

Habis baju saya berbau Vanilla hari ini. Walaupun saya tak hisap rokok, saya tak marah si Budak Kelantan kerana dia 10 tahun tua daripada saya dan dia hisap di tempat terbuka. Kena guna psikologi juga kalau nak nasihat. Tapi masa pulang tadi, kena juga sedas nasihat dari saya.

Tatkala ingin meletakkan kembali van ke tempat asalnya, saya ternampak sepapan Panadol dan rokok Black Devil Budak Kelantan tertinggal di depan stering van. Saya ambil kedua-duanya, lalu berikannya pada Budak Kelantan sambil saya berkata "Eh Abang, ada 2 barang tertinggal lagi. Nah, satu ubat dan satu racun".

Saya, Budak Kelantan dan Budak Sabah gelak terbarai.

p/s: Kata si Mamak restoran, rokok ini baru sebulan keluar.

6 comments:

  1. emm x suke asap rokok~ rimas jer rs.. huhu..

    bgus la nasihat kt diorg yg merokok ni.. tp cmne nk wat if youngest yg merokok.. cm bdk2 sekolah tue.. nasihat, kompem x layan.. huhu~

    ReplyDelete
  2. ada perisa pon bukannye ley makan..uhuuuu, baru sebulan keluar?hmmm...

    ReplyDelete
  3. cmni la blogger sejati..
    wakakakka
    penuh dgn mklumat terkini,klaka n ad unsur2 sindiran~

    ReplyDelete